Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on wrz 17, 2020 in Biznes finanse i prawo, Reklama |

Jak pozyskiwać ruch w internecie

Obecnie, w trakcie trwania pandemii wirusa COVID-19, wiele firm przenosi swoją działalność do przestrzeni internetowej. Jest to zwykle jedyna możliwość, aby dalej pozyskiwać klientów i generować jakiekolwiek zyski. W związku z tym rosną koszty reklamy internetowej, a pozyskanie klienta online staje się coraz trudniejsze. Dobrze wychodzą na tym marketerzy internetowi, ponieważ ich usługi są obecnie w cenie. Zatem, jeśli prowadzisz sklep internetowy, lub świadczysz usługi za pomocą sieci – w jaki sposób możesz pozyskiwać klientów? Pierwszym krokiem jest ściągnięcie na stronę ruchu internetowego, czyli osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami lub produktami.

Jak pozyskiwać ruch internetowy?

Jednym ze sposobów na pozyskanie jakościowego ruchu internetowego, jest pojawianie się wysoko w wynikach wyszukiwarki Google, na hasła związane z tym, co oferujesz. Istnieje nazwa na tego typu praktyki i nazwą tą jest pozycjonowanie, lub tez seo. Akronim seo rozwija się na angielski zwrot Search Engine Optimialization, czyli optymalizacja zgodnie z wytycznymi silnika wyszukującego. Google posiada sposób, wedle którego ocenia, czy dana strona internetowa jest związana z zapytaniem użytkownika, czy też nie.

Sposób tej oceny jest bardzo skomplikowany i składa się na niego wiele zmiennych. Przede wszystkim zadbaj, aby dane słowo kluczowe znalazło się na Twojej stronie odpowiednio często, tak aby Google nie miał wątpliwości, że właśnie tym się zajmujesz. Uważaj jednak, aby nie przesadzić. Algorytmy Google są sprytne i potrafią rozpoznać, kiedy na siłę zasypujesz stronę słowami kluczowymi. Pamiętaj, że jest to tylko algorytm, zatem jego ocena będzie surowa i zero-jedynkowa. Kolejny ważny element, w strategi marketingowej, jaką jest pozycjonowanie to linki przychodzące do strony. Innymi słowy chodzi o to, aby do Twojego serwisu prowadziła odpowiednia ilość linków tematycznych. W ten sposób Google widzi, że inne osoby powołują się na Twoje treści, co zwiększa zaufanie algorytmu do Twojej strony.

Reklama internetowa

Jeśli seo wydaje Ci się zbyt skomplikowane, wtedy możesz skorzystać z wyników sponsorowanych. Ta metoda jest o wiele prostsza, jednak jej minusem jest stosunkowo większa cena. Google umożliwia umieszczanie na swojej stronie wyników wyszukiwania wyniki sponsorowane. Jest to główne źródło dochodów tej firmy. Zatem, jeśli chcesz już od dziś znaleźć się na liście wyszukiwanych słów kluczowych, wystarczy, że założysz konto reklamowe. Minusem tego rozwiązania jest fakt, że Google rozlicza nas za każde kliknięcie w reklamę. Co więcej, reklamy wyświetlane są w modelu aukcji. Oznacza to, że jeśli Twój konkurent również korzysta z tej platformy reklamowej, to nawzajem licytujecie się o każde wyświetlenie. Dzieje się to automatycznie, wystarczy że wprowadzisz do platformy swoje stawki maksymalne.

Jak widzisz istnieje wiele możliwości na zaistnienie w internecie. Ważne jest, aby dobrze przeanalizować swoją sytuację i wybrać metodę najlepszą dla Twojego biznesu.