Jak przenieść swój biznes do internetu?
Pandemia wirusa COVID-19 istotnie wpłynęła na rynek pracy w naszym kraju, czyli w Polsce. Pracę regularnie tracą osoby, zatrudnione w takich branżach, jak gastronomia, hotelarstwo, targi i rozrywka. Sytuacja ta jest bardzo trudna, a świadczone przez rząd wsparcie finansowe często jest niewystarczające, aby zaspokoić potrzeby upadających przedsiębiorstw. Wiele osób w takiej sytuacji sięga po zasiłki, chociaż odnotowano już pierwsze samobójstwa, których przyczyną było bankructwo. Jak sobie radzić w tej ciężkiej sytuacji, jak wyjść z niej cało i dotrwać do końca pandemii? Odpowiedzi w tym temacie nie są oczywiste, jednak zobaczymy, czy istnieją jakieś realne rozwiązania, w tak trudnych czasach, jak pandemia wirusa COVID-19.
Podniesienie własnych kwalifikacji
Osoby dysponujące rezerwami finansowymi, obecnie przeznaczają je na podnoszenie swoich kwalifikacji. W ten sposób można uchronić się przed utratą pracy, lub szybko znaleźć nową, ponieważ jest szansa na dostarczenie pracodawcy większej wartości, niż jest w stanie dostarczyć pracownik niewykwalifikowany. Dlatego rośnie popyt na wszelkiego rodzaju kursy zawodowe. Najpopularniejsze są zajęcia informatyczne, ponieważ większość biznesu tak naprawdę przeniosła się do sieci, czyli do internetu. Rodzi to pewnie komplikacje dla osób starszych, które są już po 50 roku życia, jednak nawet te osoby są zmotywowane do nauczenia się obsługi komputera. Popularne są także szkolenia sep.
Biznes w internecie – jak go rozkręcić?
Chcąc przenieść swój biznes do sieci, musisz zrobić kilka pozornie prostych czynności. Przede wszystkim potrzebujesz strony internetowej, aby można było Cię w internecie w ogóle znaleźć. Stronę taką możesz zlecić do wykonania odpowiedniemu specjaliście, jednak pospiesz się, ponieważ ceny za takie usługi ostatnio szybko idą w górę, ponieważ chętnych tylko i wyłącznie przybywa (zatem nic dziwnego, że twórcy stron podnoszą swoje stawki). Oprócz tego zadbaj o swój profil w mediach społecznościowych. Często wystarczy tylko Facebook, jednak jeśli zależy Ci na profesjonalnej prezentacji swojego biznesu, zadbaj także o LinkedIn oraz popularny ostatnio Instagram. Inaczej może być trudno wejść z Tobą kontakt online.
Inny temat to pozyskiwanie klientów w internecie. Podstawowym rozwiązaniem jest pisanie maili, wiadomości na LinkedIn, czy po prostu aktywne uczestniczenie w branżowych rozmowach, na grupach na Facebooku. Osobiście polecam to ostatnie rozwiązanie. Znajdź grupę, która pasuje tematycznie do tego, czym się zajmujesz i zacznij tam szukać swoich klientów. Odpowiadaj na aktualne wątki i pisz prywatne wiadomości do osób, które poszukują pomocy fachowca. Kolejną możliwością jest skorzystanie z bazy mailingowej. Polega to na tym, że zakupujesz taką bazę, a następnie wysyłasz maile do adresatów. Zadbaj, aby Twój mail był atrakcyjny i wyróżniający się. Nie wysyłaj też zbyt wielu wiadomości na raz, ponieważ wtedy Twoje maile mogą wpaść do spamu, co sprawi, że stracisz pieniądze przeznaczone na zakup bazy mailingowej.
Najnowsze komentarze