Czy warto zostać copywriterem?
Tworzenie treści stało się popularnym sposobem zarabiania. Od czasu upadku wielu firm, z powodu pandemii wirusa COVID-19, coraz więcej ludzi szuka możliwości zarabiania w sieci. Copywriting jest jedną z takich możliwości. Pisanie za pieniądze jest atrakcyjną formą zarabiania, ponieważ tak naprawdę niewiele potrzeba, aby wejść do tej branży. Wystarczy tak naprawdę tylko komputer i podłączony do niego internet. Zatem próg wejścia w branżę pisarską jest niezwykle niski. Efektem tak niskiego progu wejścia jest duża ilość copywriterów, którzy tworzą treści niskiej jakości, dostając za swoją pracę niewielkie wynagrodzenie. Jest to doskonały sposób, aby sobie dorobić do pensji czy do studiów, jednak utrzymanie się z pisania może być problematyczne. Jak pisać, aby utrzymać się z copywritingu?
Potrzebne umiejętności
Przede wszystkim należy znać zasady ortografii i interpunkcji. Interpunkcja jest szczególnie ważna, ponieważ obecnie błędy ortograficzne poprawi nam edytor tekstu. Kolejna bardzo ważna umiejętność to reaserch, czyli nic innego, jak wyszukiwanie informacji na dany temat w internecie. Robienie reaserchu jest niezbędne, kiedy ma być napisany artykuł specjalistyczny, który. nie będzie pisany z głowy. Do napisania takiej treści należy przygotować się merytorycznie.
Jedną z ważnych umiejętności jest także korekta tekstu. Zwykle nie wystarczy tekstu raz przeczytać, potrzeba go przeanalizować pod kątem merytoryki i poprawności, a także stylistyki. Nie będzie mieć z tym problemu doświadczony redaktor, jednak osoba, która dopiero stawia swoje pierwsze kroki w karierze copywriterskiej może się wyłożyć na tego typu podstawach.
Wiele osób zaczynających pisać komercyjnie nie zdaje sobie sprawy, że do tego biznesu potrzebne są także inne umiejętności niż samo pisanie. Chodzi oczywiście o sprzedaż oraz umiejętność rozmowy z klientem. Inaczej może być trudno znaleźć jakiegokolwiek zleceniodawcę na swoje usługi. Osoby nie potrafiące sprzedawać zwykle kończą na serwisach, które pośredniczą w sprzedaży treści. Plusem takich serwisów jest to, że faktycznie nie trzeba się kontaktować z klientem, jednak minusem są niższe zarobki (obniżone o prowizję serwisu).
Kto nadaje się na copywritera?
Jeśli Twoim poprzednim miejscem pracy była redakcja, wtedy z pewnością poradzisz sobie jako copywriter. Jednak jeśli ostatni styk z pisaniem miałeś w szkole na lekcji języka polskiego, wtedy lepiej “rozpisz się”, nim zaczniesz realizować pierwsze zlecenia dla klientów. Chodzi po prostu o to, żeby zacząć pisać cokolwiek i dopiero po kilku miesiącach takiego pisania pozyskać pierwszego klienta. Inaczej będzie istniało ryzyko, że dostarczysz klientowi tekst niskiej jakości i go stracisz, a co gorsza otrzymasz niską ocenę w social media.
Podsumowując – początki w karierze pisarskiej są trudne i oznaczają przebijanie się przez niskopłatne oferty. Jednak osoby, które naprawdę chcą to robić i czują pasję do pisania z pewnością po czasie zbudują sobie bazę stałych, zaufanych klientów.
Najnowsze komentarze