Czy prowadzenie lokalu gastronomicznego jest jeszcze opłacalne?
Przed pandemią wirusa COVID-19 gastronomia była bardzo dobrze radzącą sobie branżą, przynoszącą duże dochody, dla przedsiębiorców w niej działających. Jednak czasy się zmieniły, bary i restauracje zostały pozamykane, a imprezy grupowe nie mogą być organizowane. Co w takiej sytuacji mogą zrobić osoby, które poświęciły się pracy w tym biznesie? Istnieje kilka alternatyw, jednak pozwolą one na wysoki dochód tylko nielicznym. Najbardziej na pandemii, w takim temacie jak jedzenie zarabiają hipermarkety. To właśnie sieć Biedronka jest największym beneficjentem zamkniętych lokali gastronomicznych. Dzieje się tak, ponieważ większość osób, bez możliwości wychodzenia na miasto, po prostu ugotuje swój posiłek w domu. Czy w takiej sytuacji catering ma jeszcze w ogóle sens?
Biedronka i Pyszne.pl – to oni najwięcej zarabiają na pandemii
Każdy mniejszy i większy lokal gastronomiczny przerzucił się na jedzenie z dostawą. Ludzie zamknięci w domach nadal chcą być klientami restauracji, więc chętnie zamawiają posiłki, które rower owy kurier dostarcza pod drzwi. Co więcej, taka dostawa może być bezkontaktowa, a więc można powiedzieć, że jest ona bezpieczna dla zdrowia i nie przyczynia się do rozprzestrzeniania się śmiercionośnego wirusa.
Problem polega jednak na tym, że największa ilość zamówień jest realizowana przez platformę Pyszne.pl. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że platforma ta w zasadzie wyzyskuje zarówno lokale gastronomiczne, jak i pracującej w niej kurierów rowerowych. Prowizja pobierana od lokalu, to aż 30% wartości zamówienia. Zatem przedsiębiorca, sprzedając swoje produkty, zarobi jedynie 70%. Jednak od tej kwoty musi odprowadzić podatek i pokryć koszty lokalu oraz produktów potrzebnych do przygotowania posiłku. Kurierzy rowerowi natomiast są zatrudniani na umowę zlecenie, w związku z tym nie mają oni takich możliwości, jak urlop wypoczynkowy czy zwolnienie lekarskie. Do tego praca kuriera jest niebezpieczna, gdyż zwiększa ona ryzyko stania się ofiarą wypadku drogowego. Zatem jest to ryzykowna praca, gdzie nie ma się możliwości wzięcia zwolnienia lekarskiego. Osoby, które zostają kurierami to najczęściej studenci i absolwenci, a także przyjezdni pracownicy z Ukrainy.
Dieta pudełkowa
Inną alternatywą dla lokali gastronomicznych, jest oferowanie swoim klientom diety pudełkowej. Jest to ciekawa alternatywa dla firm, których główną usługa był catering. Jedyne co trzeba zrobić, to zadbać o kaloryczną kompozycję posiłków, tak aby umożliwiały one stracenie na wadze. Jest to atrakcyjne dla klientów, ponieważ z powodu częstego siedzenia w domu i zamknięcia siłowni, wiele osób przybiera na wadze. Zatem wprowadzenie pewnych zmian w swoich usługach, zatrudnienie dietetyka i przebudowa strony internetowej, mogą istotnie pomóc w zarabianiu pieniędzy w biznesie gastronomicznym.
Dieta pudełkowa jest sprzedawana w modelu subskrypcyjnym. Oznacza to, że klient płaci za cały miesiąc z góry. Jest to duże udogodnienie dla przedsiębiorców, wpływające pozytywnie na ich płynność finansową.
Najnowsze komentarze